قیمت پخش آسفالت با فنیشر

پس از استعلام قیمت آسفالت و خرید نوع با کیفیت آن حال نوبت آن است که اقدام به اجرا و پخش آن در محل مورد نظر کنید. در واقع یکی از مهم ترین مراحل اجرای آسفالت این است که یک سطحی را ایجاد کنید که در تمام مسیر یکنواختی خود را حفظ کند و بدون هیچ گونه برآمدگی، ترک خوردگی و یا حتی فرورفتگی باشد.

قیمت پخش آسفالت با فنیشر

معمولا برای پخش آسفالت از فنیشر کمک می گیرند که در حقیقت فنیشر یک نوع ماشین است که برای اجرا و پخش بی نقص آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی بهتر فنیشر یک نوع آسفالت ماشینی است که برای پخش کردن مخلوط آسفالت به‌ طور کاملاً صاف و یکدست، بر روی سطح زمین بسیار کاربردی است.

به این ترتیب که ترکیب آماده شده به این ماشین داده می شود و ماشین آن را به شکل نواری و البته با پهنا و ضخامت مشخص شده از قبل بر روی سطح می ریزد و همچنین مسیر را برای گذشت غلتک کاملا آماده می کند. در صورتی که شما نیز قصد پخش آسفالت را دارید و در مورد قیمت پخش آسفالت با فنیشر سوالاتی دارید حتما تا انتها این متن را مطالعه کنید.

اصول کار پخش آسفالت با فنیشر

پیش از آن که به قیمت پخش آسفالت  بپردازیم لازم دانستیم‌ که شما را با این نوع از تجهیزات برای اجرا و پخش آسفالت بیشتر آشنا کنیم. در واقع به کار بردن این ماشین در عملیات گوناگون مربوط به آسفالت همانند ساخت و یا ترمیم ساخت خیابان‌ها، اتوبان‌ها، جاده‌ها، پارکینگ‌ها، باند فرودگاه و مواردی از این قبیل می باشد. ممکن است هر کدام از طراحان فنیشر روش خاصی را برای به کار بردن آن در نظر گرفته باشند اما به طور کلی کار با انواع فنیشرها به صورت زیر انجام می شود.

۱. در ابتدا مخلوط آسفالت از کامیون حمل آن به درون مخرن این ماشین انتقال داده می شود.

۲. پس از آن این مخلوط را به انتهای این دستگاه انتقال می دهند که این کار با کمک پمپ هیدرولیک انجام داده می شود.

۳. پیش از آغاز فعالیت شمشه را به کوره این ماشین می فرستند تا گرم شود و در نتیجه آسفالت نیز سرد نشود.

۴. در این قسمت آسفالت را به صورت یکدست پخش می کنند.

۵. سپس با کمک یک غلتک کوچک که در خود فنیشر است به میزان محدودی آسفالت را فشرده سازی می کنند.

بخش های اصلی فنیشر

طبیعتا می دانید که قیمت آسفالت با توجه کاربرد و مزایای بسیار زیادی که دارد مقرون به صرفه است و در نتیجه برای اینکه بتوانید نصب آسفالت بسیار خوب و ماندگاری داشته باشید می توانید از فنیشر کمک بگیرید. قیمت پخش آسفالت با فنیشر نیز به عواملی بستگی دارد که در انتها اقدام به معرفی آن ها می کنیم. به طور کلی لازم است بدانید که فنیشر دو قسمت اصلی زیر را دارا است :

۱. کشش : این مورد در اصل نیروی محرکی است که بتوان بخش های مختلف موجود در این ماشین را به حرکت در آورد و شامل قسمت های مختلفی همانند مخزن، غلتک‌های گردان، نقاله و حلزونی است.

۲. اتو : این قسمت به کمک تراکتور کشیده می شود و به عبارتی بر روی آسفالتی که پخش شده است حرکت می کند. اتو نیز دارای بخش های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به صفحه اتو، مرتعش‌کننده، گرم‌کن، قسمت کنترل ضخامت و کنترل حد نهایی را نام برد.

قیمت پخش آسفالت با فنیشر چگونه محاسبه می شود؟

همان طور که قیمت آسفالت برای مشخص شدن به عوامل مختلفی بستگی دارد، قیمت پخش آسفالت با فنیشر نیز بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. می توان گفت مهم ترین عوامل که بر روی قیمت پخش آسفالت با فنیشر تاثیر گذار است، ضخامت آسفالت و همچنین ابعاد محیط مورد نظر و مقدار آسفالتی است که برای اجرا شدن به آن نیاز است.

لازم است توجه کنید این عوامل بر قیمت آسفالت نیز به طور کلی و مستقیم تاثیر گذار هستند اما عوامل دیگری نیز همانند شرایط محیطی و جوی و یا به عبارتی بهتر شرایط آب و هوایی محل مورد نظر، متراژ فضا و میزان نیازمندی به استفاده از آسفالت از عوامل بسیار مهم و موثر در قیمت پخش آسفالت با فنیشر به حساب می آیند.