قیمت آسفالت خیابان در تهران

قیمت آسفالت خیابان تهران

امروزه آسفالت یکی از مهم ترین محصولاتی است که برای بهبود کیفیت راه های مختلف، جاده ها، اتوبان ها و حتی محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آسفالت به دلیل متریال با کیفیت و همچنین دوام و ماندگاری بالایی که دارد مورد محبوبیت بسیاری از افراد قرار گرفته است. از جمله سوالی که ممکن است برای همه افرادی که قصد استفاده از آسفالت را دارند پیش آید این است که قیمت آسفالت خیابان چگونه محاسبه می شود؟ در ادامه با ما همراه باشید چرا که نکاتی را در مورد قیمت آسفالت خیابان برای شما شرح داده ایم.

متراژ فضا و تاثیر آن بر قیمت آسفالت خیابان

پیش از خرید آسفالت لازم است در مورد قیمت آسفالت و همچنین عوامل موثر بر قیمت آسفالت خیابان و اجرای آن کاملا مطمئن شوید تا بتوانید به درستی کارهای خود را پیش ببرید. در ادامه شما را با عوامل مختلف موثر بر قیمت آسفالت خیابان آشنا می کنیم.

لازم است بدانید که از جمله عوامل متفاوت موجود و موثر بر قیمت آسفالت خیابان اما مهم ترین آن ها متراژ فضای مورد نظر است. به عبارتی بهتر میزان متراژ خیابانی را که قصد دارید آسفالت اجرا کنید بیشترین عاملی است که بر روی قیمت آسفالت کردن آن اثر گذار خواهد بود.

به طور کلی برآورد قیمت آسفالت خیابان و اجرای آن بر حسب یکی از معیارهای قیمت تراشه آسفالت، قیمت هر تن آسفالت و قیمت هر متر آسفالت بستگی دارد. همچنین لازم است بدانید برخی از خیابان ها ممکن است فضای لازم را نداشته باشند که بتوانید به راحتی مصالح لازم را به آن مکان انتقال دهید.

بنابراین باید نیروی انسانی بیشتر را به کار بگیرید و این امر طبیعتا موجب افزایش هزینه اجرای آسفالت خیابان خواهد شد. همچنین اگر که از تراشه آسفالت استفاده کنید باید قیمت آن را نیز مورد نظر بگیرید.

از دیگر عوامل مهم برای قیمت آسفالت خیابان می توان به سطح کار نیز اشاره کرد. در واقع همان طور که می دانید برخی از خیابان ها ممکن است دارای سطح مسطح و یک دست باشد و برخی دیگر موانع احتمالی داشته باشند. به عبارتی بهتر در صورتی که یک خیابان دارای پستی بلندی های زیادی باشد طبیعتا باید در ابتدا آمادگی های لازم را در آن ایجاد کرد و همین امر نیز می تواند بر قیمت آسفالت خیابان اثر بگذارد.

زیرسازی

زیرسازی دارای مراحل مختلفی است که البته عمدتا برای خیابان هایی که برای اولین بار آسفالت می شوند در نظر گرفته می شود و در غیر این صورت همچنین برای خیابان هایی که دارای مشکلاتی همانند چاه و مواردی از این قبیل باشد نیز زیرسازی لازم است. در واقع زیرسازی که می تواند موارد زیر را شامل شود بر روی قیمت آسفالت خیابان تاثیر گذار خواهد بود.

  • شیب دار کردن خیابان
  • هموار کردن سطح خیابان
  • برداشتن هر گونه موانع از سطح خیابان

بنابراین به هر میزان که خیابان مورد نظر دارای سطح ناهموار و موانع بیشتری باشد به همان میزان نیز آسفالت کردن آن نیازمند زمان و تلاش بیشتری خواهد بود و در نتیجه قیمت آسفالت خیابان نیز به دنبال آن افزایش خواهد یافت.

تعمیر و ترمیم آسفالت خیابان

همان طور که احتمالا می دانید آسفالت در هر نوع آب و هوایی می تواند واکنش مختلفی داشته باشد و ممکن است پس از گذشت مدت زمانی خراب شده و به تعمیر نیاز داشته باشد. بنابراین اگر که آسفالت خیابان به تعمیر و ترمیم نیاز داشته باشد نیز میزان قیمت آن به صورت مختلفی محاسبه می شود.

از جمله ترمیم و تعمیر آسفالت خیابان می توان به روکشی کردن و همچنین ترمیم کردن عوارض مانده از حفاری های مختلف و اصلاحات یا نصب تاسیسات شهری اشاره کرد که در این شرایط نیز قیمت آسفالت خیابان تغییر خواهد کرد و برحسب قیمت هر متر مشخص خواهد شد. علاوه بر این امر شرایط جوی در هنگام اجرای آسفالت خیابان نیز می توان بر قیمت آن تاثیر گذار باشد.

بنابراین پیش از خرید آسفالت باید حتما در مورد قیمت آسفالت خیابان نیز تحقیق کنید و تمامی عوامل ذکر شده را نیز در نظر بگیرید.