قیمت امروز آسفالت

قیمت امروز آسفالت در تهران و کرج

 

آسفالت ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیردرست می‌شود که به علت دانه بندی‌های گوناگون قیمت امروز آسفالت متفاوت است.

و برای ساختن و نگهداری جاده ها، کوچه‌ها و خیایبان‌ها و پشت بام ومحیط‌های پارکینگ، خطوط راه آهن، باند فرودگاه، خطوط دوچرخه، پیاده روها و همینطور مناطق بازی و ورزشی استفاده می‌شود. برای چسباندن سنگدانه‌ها به یک مخلوط منسجم ازقیر به منظور چسب استفاده می‌شود، اگرچه امروزه مجموعه‌ای از چسباننده‌های زیستی هم با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی جاده‌ها در دست توسعه هستند.

 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، قیمت آسفالت کاری در سال جدید و هزینه‌های این فرایند اهمیت خیلی بیشتری پیدا می‌کند. با توجه به این که در ماه‌های اول سال حجم عملیات آسفالت کاری به علت تعادل آب و هوا و دما افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که قیمت  آسفالت کاری چه تغییری می‌کند. جدا ازقیمت‌های جدیدی که باید از طرف اتحادیه اعلام شوند، قیمت اجرای آسفالت همچنان تابعی ازعوامل گوناگون است.

یعنی بستگی به اندازه‌ی مواد مصرفی، مساحت محیط و دیگر خصوصیات و فاکتورها، هزینه نهایی اجرای آسفالت متفاوت خواهد بود.

قیمت آسفالت کاری به دستمزد نصاب‌ها هم بستگی دارد.

توجه داشته‌باشید که در حالت کلی محاسبه‌ی قیمت آسفالت جاده طبق حجم آسفالت مصرفی و یا به عبارت دیگر بر اساس میزان آسفالت مصرفی در هر متر مربع انجام می‌شود؛ بنابراین بدیهی است که در این محاسبه ضخامت اجرای آسفالت هم تاثیر گذار است. به صورت استاندارد، حداقل ضخامت اجرای آسفالت بر روی سطوح خاکی حداقل باید ۵ سانتی متر باشد و این عدد در مورد سطوح آسفالتی و بتنی، ۳ سانتی متر می‌باشد و بر همین اساس قیمت آسفالت کاری جاده نیز بر اساس متر مکعب آسفالت مصرفی حساب می‌شود.

از طرف دیگر توجه داشته‌باشید که علاوه بر متراژ جاده و حجم آسفالت مصرفی، نوع آسفالت جاده و کیفیت مصالح مورد استفاده در تولید این آسفالت نیز در برآورد هزینه‌ی اجرای آسفالت در جاده، مفید می‌باشد.

یکی ازعوامل دیگری که در تعیین قیمت نهایی آسفالت جاده موثر و تاثیر گذار است، میزان فاصله‌ی محل اجرای پروژه آسفالت کاری، با کارخانه‌ی تولید آسفالت است که طبیعتا میزان این فاصله، بر هزینه‌ی حمل آسفالت تأثیر می‌گذارد. درهمین راستا این مسئله هم باید مد نظر قرار گیرد که در مورد فاصله‌های دورتر، آسفالت تهیه شده، درمواقع حمل به محل پروژه سرد شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

 

هنگام خرید کردن و پخش آسفالت همیشه بهتر است از آسفالت مناسب برای محل استفاده شود برای مثال آسفالت مورد استفاده روی پشت بام با آسفالت مورد استفاده خیابانی فرق دارد و قیمت‌های مختلفی هم دارد.

برای خرید آسفالت همچنین باید به این نکته توجه کرد که آسفالت بسته به محل اجرا، کیفیت و انواع گوناگونی دارد که در قیمت آسفالت موثر است.

 

عوامل موثر بر قیمت  آسفالت

عوامل گوناگونی بر قیمت آسفالت  موثر است که از جمله این عوامل می‌تواند نوع، قیر پاشی، اجرای جدول کشی تک لبه، اجرای جدول کشی روسی، نهر و کتابی، اجرای جدول کشی کانیو و زیرسازی کوبیدن و تسطیح و… همه این عوامل بستگی به مساحت زمینی که قرار است، کار روی آن انجام شود، حساب می‌شود. کارشناس متخصص با توجه به نکات و خصوصیات‌های آسفالت مرغوب در زمان خرید راهنمایی‌های لازم را به شما می‌دهد تا بتوانید جنس خوب و با کیفیتی را خریداری کنید.

 

ازدیگرعوامل مفید و تاثیرگذاربرقیمت آسفالت کاری می‌توان به شرایط آب و هوایی اشاره کرد، در برخی مواقع شرایط جوی به شکلی است که هرگز نباید فرآیند آسفالت کاری صورت بگیرد، درمواقعی هم شرایط آب و هوایی سخت است اما لازم است که هرچه سریع تر آسفالت کاری انجام شود که در این مواقع  مبلغ هزینه و اجرت کار آسفالت کار افزایش پیدا می‌کند.

 

مراحل آسفالت ریزی:

پخش آسفالت می‌تواند به روش دستی یا با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص خود انجام شود.

مراحل اجرای آسفالت مختلف است که اگر انجام هر یک از مراحل، دقت و استانداردهای که لازم  است را نداشته باشد، عملیات به درستی انجام نمیشود و بعد از مدتی شاهد ترک برداشتن و کنده شدن آن خواهید بود وباید از آسفالت کار بخواهید که در انجام هر مرحله دقت لازم را به خرج دهد.