قیمت انواع آسفالت

طبیعتا همه ی شما با آسفالت آشنایی دارید و می دانید که آسفالت امروزه کاربردهای بسیار گسترده و مهمی دارد‌. در واقع آسفالت ماده ای سیاه رنگ و چسبناک است و به دلیل همین چسبندگی نیز به عنوان یکی از بهترین های عایق رطوبتی موجود در بازار نیز شناخته شده است.

این ماده تقریبا جامد از شن، ماسه و ماده ای سیاه رنگ به نام قیر ساخته‌ می شود که از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده از آن در ساخت و ساز جاده های عایق های پشت بام و همچنین زیرسازی باند فرودگاه ها اشاره کرد. به عبارتی کلی می توان گفت آسفالت را از هیدروکربن ها و مشتقات آن ها می سازند و به طور کامل در کربن دی سولفید حل می‌کنند.

البته نکته ای که لازم است در مورد آن بدانید این است که آسفالت به طور کلی دارای سه نوع با نام های آسفالت گرم، سرد و حفاظتی است. در ادامه ضمن معرفی این نوع محصول، در مورد قیمت آسفالت و یا به عبارتی بهتر قیمت انواع آسفالت توضیحاتی خدمت شما ارائه می دهیم.

قیمت انواع آسفالت در تهران

آسفالت گرم

پیش از آنکه در مورد قیمت آسفالت اطلاعاتی ارائه دهیم در ابتدا لازم است با انواع آسفالت آشنا شوید. یکی از انواع آسفالت به آسفالت گرم معروف است که از جمله تفاوت ساخت و تولید آن نسبت به دیگر آسفالت ها می توان به این امر اشاره کرد که به طور گرم با ماده ای به نام قیر مخلوط می شود و به همان صورت یعنی گرم نیز در سطح مورد نظر پخش می شود.

از شناخته ترین نوع آسفالت ها همان نوع گرم آن است که بیش از ۹۰ درصد آن را مصالح سنگی تشکیل می دهد. از این نوع آسفالت عمدتا در سطح خیابان ها، فرودگاه ها و البته در بسیاری از پشت بام ها نیز استفاده می شود. جالب است بدانید که خود آسفالت گرم نیز دارای انواع مختلفی است که بهترین آن ها از نظر مقاومت و دوام، نوع بتن آسفالتی است.

آسفالت حفاظتی

لازم است توجه کنید که یکی از عواملی که موجب شده است قیمت آسفالت دارای تفاوت هایی باشد این است که آسفالت در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. به عبارتی بهتر قیمت انواع آسفالت به دلیل طرز ساخت آن ها با یکدیگر متفاوت است. آسفالت حفاظتی یکی از انواع آسفالت ها است که در واقع همان مخلوط سنگ های خرده شده با قیر است.

البته لازم است این را نیز متذکر شویم که میزان اندازه سنگ های موجود در این نوع آسفالت بسیار کوچک خواهد بود و هدف اصلی از ساخت آسفالت حفاظتی این است که از محیط مورد نظر محافظت کند. استفاده از این نوع آسفالت ها در پشت بام ها برای محافظت کردن و همچنین به عنوان یک روکش برای جلوگیری از رسیدن آسیب به ایزوگام است. لازم است بدانید که این نوع آسفالت دارای قیر زیاد و مقاومت کمتری است.

آسفالت سرد

نوع دیگری از آسفالت های تولید شده، آسفالت سرد است. که لازم است بدانید این نوع آسفالت و یا به عبارتی قیمت آسفالت که به این روش تولید می شود دارای تفاوت هایی نسبت به دیگر انواع آسفالت است. در واقع آسفالت سرد ترکیبی از مصالح سنگی، قیر و مخلوط  قیر است که برای تولید آن از دمای محیط کمک می گیرند.

البته لازم است بدانید که در بعضی از انواع آسفالت های سرد ممکن است قیر آن ها بنا به دلایل ضروری گرم شود، اما دیگر مواد اولیه آن بدون گرم شدن و در دمای محیط با قیر مخلوط می شوند. در مورد کاربرد این نوع آسفالت لازم است بدانید که از آن تقریبا در تمامی رویه سازی ها استفاده می شود.

چگونگی محاسبه قیمت انواع آسفالت

در ابتدا لازم است بدانید که قیمت آسفالت بنا به تغییرات پیوسته ای که در زمینه اقتصاد و البته مواد اولیه به وجود می آید، متاثر می شود. اما علاوه بر تغییرات اقتصادی و تنوع مواد اولیه برای ساخت انواع آسفالت ها، برخی از عوامل دیگری نیز وجود دارند که به طور مستقیم بر روی قیمت آسفالت تاثیر گذارند. برای مثال مکان مورد نظر برای نصب آسفالت از جمله این عوامل است چرا که میزان زیرسازی و همچنین ضخامت و مقدار آسفالت مورد نیاز متفاوت است و بر همین اساس نیز قیمت آسفالت متفاوت خواهد بود.