قیمت حمل آسفالت

حمل آسفالت یکی از موارد مهم در احداث جاده ها و برخی استفاده های دیگر می‌باشد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است‌. قیمت حمل آسفالت یکی از موضوعاتی است که در زمان حمل آسفالت افراد به آن می‌پردازند. از این جهت محاسبه قیمت نهایی حمل آسفالت و موارد تاثیر گذار بر هزینه آن حائز اهمیت بوده و باید در نظر گرفته شوند.

قیمت حمل آسفالت

آسفالت را می‌توان ترکیبی از شن، ماسه و قیر دانست. به گونه ای که آسفالت از مخلوط کردن این مواد با هم تشکیل شده است. آسفالت در هنگام تولید با دانه بندی های مختلفی تهیه می‌شود که این دانه بر قیمت آسفالت تاثیر میگذارند. از این محصول در کاربرد میتوان در ساخت و نگهداری جاده‌ها، اتوبان‌ها و خیابان‌ها، کوچه و پشت و بام، محوطه پارکینگ و… استفاده کرد.

 

موارد موثر بر قیمت آسفالت

اینکه به طور کلی برای حمل آسفالت یک قیمت کلی گفت خیلی صحیح نمی باشد. چرا که موارد متفاوتی بر قیمت نهایی آسفالت و حمل آن موثر اند. از این جهت برای حمل هر نوع آسفالتی با توجه به شرایط و مواردی قیمت خاصی در نظر گرفته میشود. قیمت آسفالت با توجه به موارد متفاوتی اعلام میشود. به طور مثال نوع آسفالت در نیاز افراد در هزینه نهایی آن اثر دارد. مثلا مواردی همچون مقدار وسایل سنگین، دما، شرایط آب و هوا، میزان تردد بر تولید آسفالت و در نهایت قیمت حمل آن موثر اند. از دیگر مواردی که بر قیمت حمل آسفالت موثر است، ضخامت آسفالت مورد نظر می باشد. به طوری که هرچه ضخامت آسفالت بیشتر باشد و یا آسفالت قطور تر باشد قیمت بیشتری برای حمل در نظر گرفته میشود. همچنین لازم است بدانید که اگر آسفالت بای مکان های پرتردد تولید می شود، لازم است مکان در دو لایه آسفالت شود که این موضوع نیز خود سبب افزایش قیمت میشود. ناگفته نماند که ضخامت استاندارد آسفالت برای قیمت مناسب،  آسفالت سه تا پنج سانتی متری است. مورد بعدی که در قیمت آسفالت موثر است زیرسازی آسفالت می‌باشد. به طوری که هزینه زیر سازی آسفالت با توجه به شرایط متغیر است و سبب تغییر در قیمت حمل نهایی می‌شود. زیرسازی آسفالت به مواردی همچون نوع مصالح و ضخامت بستگی دارد.

 

از طرفی قیر پاشی نیز به نوبه خود در قیمت حمل آسفالت موثر است چرا که نوع قیر پاشی سبب تغییر قیمت حمل آسفالت می شود. همچنین در زمان قیر پاشی هزینه جدا نیز برای انجام این کار وجود دارد. جالب است بدانید که علاوه بر موارد گفته شده نوع پخش آسفالت در هزینه نهایی آن به شدت موثر است. به طوری مثال قیمت پخش آسفالت به صورت دستی با پخش آسفالت به صورت فینیشری بسیار متفاوت می‌باشد. از طرفی متراژ مکان مورد نظر هزینه بسزایی در قیمت نهایی‌ آسفالت دارد. اگر متراژ کار زیاد باشد هزینه آسفالت نیز بیشتر است.

نوع آسفالت مورد نظر نیز یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت نهایی حمل آسفالت است به طوری که هر نوع آسفالت برای نصب و حمل قیمت مخصوص به خود را دارد. در ادامه با انواع آسفالت و نحوه قیمت گذاری آن ها آشنا می‌شویم.

 

 

 

قیمت آسفالت گرم

آسفالت گرم نوعی آسفالت است که از قیر و سنگ تشکیل شده است این نوع آسفالت به صورت دستی یا مکانیزه پخش میشود قیمت آسفالت کاری این نوع محصول متفاوت است اما رنج قیمت آن در کل مناسب می‌باشد‌

 

قیمت آسفالت بیندر

آسفالت بیندر نوعی آسفالت است که از مقاومت بالا و دانه های درشتی برخورد است‌ یا این حال قیمت حمل آسفالت بیندر نسبت به سایر آسفالت ها کمتر می‌باشد.

 

 

قیمت ماسه آسفالت

از آسفالت های پر کاربرد میتوان به ماسه آسفالت اشاره کرد. این محصول ترکیبی از ماسه شکسته و قیر خالص است. که با توجه به ترمیم مکان مورد نظر قیمت گذاری میشود.

 

قیمت آسفالت حفاظتی

آسفالت حفاظتی نوعی دیگر از آسفالت است که از سنگ های ریز و همچنین قیر تشکیل شده است. این نوع آسفالت متفاوت مهاری دارد و قیمت آن کمی ارزان تر می‌باشد.

.