قیمت اجرای آسفالت رنگی

آسفالت رنگی در حقیقت سال ها است که در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است. اما در کشور ما ایران با تاخیر چند ساله اخیرا وارد شده است. اغلب درصد موادی که در ساخت این نوع آسفالت به کار می رود در حقیقت ترکیبات پلیمری هستند. این ترکیبات دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماورای بنفش است و در رنگ های بسیار زیبا و متنوعی قابل ساخت و تولید هستند.

قیمت اجرای آسفالت رنگی

عمده این نوع آسفالت ها به طور سرد تولید می شوند و به دلیل اینکه قابلیت بازیافت دارند برای مکان ها و کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. جالب است بدانید قدرت آسفالت رنگی چند برابر نسبت به آسفالت معمولی بیشتر است. اما شاید برای شما سوال باشد که قیمت اجرای آسفالت رنگی چگونه محاسبه می شود؟ در ادامه با ما همرا باشید تا در مورد قیمت آسفالت و البته هزینه اجرای آن اطلاعات مهمی کسب کنید.

کاربرد آسفالت رنگی

پیش از آن که شما را با قیمت آسفالت رنگی و البته اجرای آن آشنا کنیم بهتر است در ابتدا با کاربردهای مختلف این نوع آسفالت ها آشنا شوید. در ادامه به مهم ترین کاربردهای آسفالت های رنگی اشاره می‌کنیم :

▪︎ عمده کاربرد آسفالت قرمز به عنوان سنگ فرش و یا لایه محافظ بر روی غشای ضد آب پل ها استفاده می شود. به عبارتی بهتر هنگامی که کف پل نیازمند تعمیر باشد پیمانکاران برای ترمیم آن سطح را که آسفالت رنگی است، تعمیر می کنند و بنابراین مواد مهم ضد آبی که در ساخت پل استفاده شده اند، تخریب نخواهند شد.

▪︎ از دیگر کاربردهای آسفالت رنگی می توان به کاربرد آن ها به عنوان روکش جاده در تونل ها اشاره کرد که موجب می شود از نظر هزینه روشنایی نیز مقرون به صرفه باشد.

▪︎ علاوه بر موارد گفته شده می توان از این نوع آسفالت برای مشخص نمودن ایستگاه های اتوبوس و تاکسی کمک گرفت.

▪︎ به دلیل اینکه قیمت آسفالت رنگی بسیار مناسب است می توان حتی در محیط های تفریحی نیز برای زیاد کردن جذابیت و زیبایی مکان استفاده کرد.

▪︎ جالب است بدانید که قیمت آسفالت رنگی به دلیل اینکه دارای مزایای فراوانی است بسیار مقرون به صرفه است. به عنوان مثال از دیگر کاربردهای این نوع آسفالت این است که در برخی کشورها همانند ایتالیا از آن ها برای بهبود دید در جاده ها استفاده می کنند‌.

▪ ︎کاربرد و مزیت دیگر استفاده از آسفالت های رنگی این است که کمک می‌کند تا تنش های ناشی از عوامل محیطی کاهش یابد.

▪︎ آسفالت رنگی همچنین برای معین کردن محل عبور عابران پیاده، بخش‌های مختلف بزرگراه‌، میزان سطح سرعت‌ گیر‌ها، کشیدن حصار در جاده برای نشان دادن مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و حتی محوطه های مختلف ورزشی استفاده می شود.

قیمت آسفالت رنگی و اجرای آن

در ادامه چند عامل که بر قیمت آسفالت و همچنین قیمت نصب آن اثر دارد را برای شما معرفی می کنیم.

▪︎ نوع آسفالت : یکی از مهم ترین موارد موثر بر استعلام قیمت آسفالت، نوع آسفالت به کار گرفته شده است که البته بر قیمت اجرای آن نیز تاثیر گذار است. در واقع آسفالت در انواع مختلفی تولید می شود که آسفالت رنگی یکی از آن ها است و بنابراین باید دقت کنید نوع رنگی نسبت به معمولی قیمت خرید و اجرای متفاوتی خواهد داشت.

▪︎ عملیات زیرسازی : پس از خرید آسفالت متناسب با نیازها و مطابق با محیط مورد نظر نوبت به نصب و اجرای آن می رسد. یکی از مراحل اجرای آسفالت انجام عملیات زیرسازی است. در طی انجام زیر سازی سه گام مهم خاک ریزی و یا خاک برداری، عملیات زیراساس و در آخر صاف نمودن سطح انجام می شود که همه ی این امور بر حسب محل مورد نظر بر قیمت اجرای آسفالت رنگی تاثیر می گذارند.

▪︎ پخش آسفالت : از مهم ترین مراحلی که بر قیمت اجرای آسفالت رنگی تاثیر دارد پخش آسفالت است. در واقع قیمت پخش آسفالت به عوامل مهمی همانند ضخامت و ابعاد بستگی دارد.

بنابراین می توان گفت قیمت اجرای آسفالت رنگی به عوامل متعددی وابسته است که شما به هنگام خرید باید این امور را نیز مورد نظر بگیرید.