قیمت آسفالت تنی

با نزدیک شدن به آخر سال، قیمت آسفالت تنی و البته میزان هزینه های اجرای آن اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. در واقع معمولا در اوایل هر سال جدید به دلیل اینکه شرایط آب و هوایی در حالت متعادل قرار می‌گیرد اجرای آسفالت نیز به میزان قابل توجهی بیشتر می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد که شما نیز ممکن است جزو آن ها باشید به دنبال قیمت آسفالت تنی باشید.

به طور کلی قیمت آسفالت  هر سال توسط اتحادیه اعلام می شود اما لازم است بدانید که معمولا همیشه عوامل ثابتی وجود دارند که بر قیمت آن و اجرای آن نیز اثر می‌گذارد. به عبارتی بهتر با دقت به مقدار مواد استفاده شده، مساحت مکان مورد نظر برای اجرای آسفالت و دیگر ویژگی ها و عوامل مهم، قیمت نهایی آسفالت و اجرای آن نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت آسفالت تنی را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت آسفالت تنی / توپکا و بیندر

عوامل موثر بر قیمت آسفالت جاده

در این قسمت قصد داریم شما را با عواملی که بر قیمت آسفالت جاده موثر هستند آشنا کنیم.

▪︎ عمدتا میزان قیمت آسفالت که برای اجرا در جاده ها استفاده می شود به عوامل مختلفی وابسته است که یکی از این عوامل میزان حجم آسفالت مورد نیاز است و به عبارتی بهتر این میزان در هر متر مربع انجام می شود. پس می توان این را نیز گفت که میزان ضخامت آسفالت هم بر روی قیمت آسفالت تاثیر گذار خواهد بود. طبق استاندارد، مقدار حداقلیت ضخامت اجرای آسفالت بر روی سطحی ‌که خاکی باشد لازم است ۵ سانتی متر باشد و برای سطح هایی که دارای آسفالت و بتون هستند، ۳ سانتی متر نیاز است.

▪︎ حتما می دانید که آسفالت دارای انواع مختلفی است که طبیعتا از مصالح متفاوتی ساخته می شود و بنابراین نوع آسفالت و کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت آسفالت استفاده می شود نیز بر روی قیمت کلی آسفالت و همچنین اجرای آن اثر گذار است.

▪︎ میزان فاصله محل انجام پروژه آسفالت نسبت به کارخانه ی تولید کننده آسفالت نیز از عوامل مهم دیگری است که بر قیمت آسفالت تنی و اجرای آن اثر می گذارد چرا که مقدار فاصله که باید آسفالت برای آن مکان حمل و نقل شود نیز افزایش می یابد. بنابراین در هنگام خرید آسفالت باید این نکته را نیز مورد نظر بگیرید و تا حدالامکان از مکان های نزدیک اقدام به خرید آسفالت کنید تا با طی شدن مسیر آسفالت سرد و بی کیفیت نشود.

▪︎ علاوه بر عواملی که در این قسمت به آن اشاره کردیم این را نیز لازم است بدانید که امروزه شرایط اقتصادی خاصی در جامعه وجود دارد و همین امر موجب شده است قیمت آسفالت تنی گاهی اوقات به صورت لحظه ای تغییر کند. بنابراین در صورتی که برای استعلام قیمت آسفالت اقدام کرده اید باید حتما به روزترین قیمت ها را مورد نظر بگیرید.

نکات مهم اجرای آسفالت

علاوه بر دقت به قیمت آسفالت لازم است برخی نکات مهم در هنگام اجرای آسفالت را نیزمورد نظر بگیرید چرا که موجب می شود آسفالت به طور صحیحی نصب و اجرا شود. در ادامه به برخی از نکات مهم این امر اشاره می‌کنیم.

در ابتدا به هنگام عقد قرارداد حتما مسائل حقوقی و پشتیبانی را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال بهتر است که از مکانی آسفالت را خریداری نمایید که بتواند گارانتی به شما ارائه دهد تا بتوانید در صورت ایجاد هرگونه خرابی به آن ها مراجعه نمایید. البته به هیچ عنوان نباید از این امر غافل شوید که رزومه پیمانکار و هم صحبت شدن با دیگر مشتری ها می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

زیر سازی لازم از دیگر نکات بسیار مهمی است که هرگز نباید نسبت به آن کم توجهی کنید چرا که در صورت نداشتن زیرسازهای لازم آسفالت قطعا پس از مدتی دچار خرابی خواهد شد.

در نهایت در مورد قیمت آسفالت تنی باید گفت که همان طور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره کردیم به مساحت محیط مورد نظر بستگی دارد. البته پس از آن باید به نوع آسفالتی که نیاز دارید نیز دقت کنید و به عبارتی بهتر بدانید که شرایط محیطی مورد نیاز به آسفالت سرد، گرم و یا حفاظتی نیاز دارد.