قیمت حمل قیر در تهران و کرج / قیمت حمل قیر فله در تهران ، نرخ جدید حمل قیر بشکه و فله ایی ، قیمت جدید حمل قیر شل در تهران و کرج / قیمت حمل قیر در تناژ بالا از مبدا تهران .

قیمت جدید حمل قیر شل در تهران و کرج

قیمت حمل قیر در تهران/ همانطور که می‌دانید قیر تولید ماده‌ی خمیری شکل و سیاه رنگ می‌باشد که از آن در تولید و ساخت انواع عایق‌های رطوبتی مانند ایزوگام و آسفالت استفاده می‌شود. در واقع قیر یکی از مهمترین مشتقات سنگین در نفت است که در پالایشگاهها تولید میشود.

به طور معمول قیر بشکه‌ای به شکل جامد است و در مدت زمان در اثر حرارت به شکل روان و حالت خمیری نمایان می‌شود.

قیر بشکه ای دارای خاصیت نفوذ ناپذیری و چسبندگی دارد و به همین دلیل در تولید ایزوگام استفاده می‌شود. نوع قیر به کار رفته در ایزوگام همچنین در قیمت ایزوگام تاثیر زیادی دارد.

قیر تولید شده در پالایشگاه بعد از حمل توسط کامیون مختص به حمل قیر در کارگاه به قیر بشکه ای تبدیل می‌شوند.

حال که با ماده‌ی قیر آشنایی پیدا کردیم، در این مقاله سعی کردیم که نحوه‌ی حمل قیر و همچنین قیمت حمل قیر در تهران آشنا شویم.

 

تانکر حمل قیر چیست؟

 

قیمت حمل قیر در تهران/  عموما برای حمل قیر در تهران از تانکرهای مخصوصی استفاده می‌شود. این تانکرها برای حمل قیر به منظور جا به جایی قیر از یک مکان به مکان دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

از ویژگی بارز تانکر حمل قیر نمی‌توان گرم نگه داشتن قیر را گفت. در واقع این مزیت باعث می‌شود که تا در زمان رسیدن بشکه های قیر به مقصد، این ماده گرمای خود را حفظ کند. مخزن گرما با به کار گیری پمپ روغن داغ به گردش درمی‌آید و در نتیجه دمای قیر موجود در آن حفظ می‌شود. نگه داشتن درجه‌ی قیر در حرارت مناسب باعث حفظ خواص و عملکرد آن و در نتیجه تاثیر در قیمت ایزوگام میشود.

همچنین قیر موجود در این تانکرها باید در زمان بندی خاصی نگهداری شوند تا کیفیت آن کم نشود. این کار باعث تاثیر مستقیم در قیمت ایزوگام میشود. در نتیجه زمان نگهداری در این تانکرها بسیار مهم می‌باشد.

 

 

حمل قیر از طریق تانکرها چگونه انجام می‌شود؟

 

سیستمهای نگهداری و حمل قیر از یک مکان به مکان دیگر یکی از مهمترین عواملی هستند که در کیفیت قیر بسیار موثر هستند و باعث می‌شوند که در نهایت قیمت روز ایزوگام متناسب با آنها سنجیده شود.

امروزه برای حمل قیر از این مخازن و بشکه ها استفاده می‌کنند که دارای شعله‌ی مستقیم هستند.

لازم به ذکر است که استفاده از شعله‌ی مستقیم در این مخازن باعث ورود صدمات جبران ناپذیری به ماده‌ی قیر می‌شود. در نتیجه بهتر است که برای حملو نقل قیر از مخازن و تانکرهای عایق بندی شده استفاده شود تا از ورود صدمات به کیفیت قیر جلوگیری شود.

نکته‌ی دیگری که باید در حمل و نقل قیر مد نظر قرار داد، استفاده از روش‌های جدید است. در واقع اگر قیر در مدت زمان طولانی در مخزن نگه داری شود به شکل غیر استانداردی تبدیل شده و باعث افت قیمت ایزوگام می‌گردد.

 

 

قیمت حمل قیر در تهران

با توجه به مطالب گفته شده در فوق، قیر تولید  شده در کارخانه‌ها با استفاده از مخازن خاصی به مکان دیگر منتقل می‌شوند. رعایت نکات فوق‌الذکر در جا به جایی قیر به مکان‌های مختلف الزامی است.

به طور کلی نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای جا به جایی قیر از مکانی به مکان دیگر تعیین نمود؛ بلکه این قیمت با توجه به عوامل خاصی و همچنین در نظر گرفتن شرایط متفاوت می‌باشد. برای مثال تانکرهای حمل قیر دارای انواع زیادی هستند که هر کدام از آنها دارای کیفیت متفاوتی می‌باشند. این امر در نگه داشتن گرمای قیر موثر است و در نتیجه تعیین کیفیت قیر تیز با توجه به این مخزن تعیین میشود؛ بنابراین اگر کاميون حمل قیر از نوع پیشرفته و با امکانات بیشتری باشد مسلما قیمت حمل قیر نیز بیشتر خواهد شد.

از طرف دیگر با توجه به شرکت حمل قیر، قیمت این جابه جایی متفاوت می‌باشد. به دلیل وجود شرکت‌های مختلف که این امر را انجام می‌دهند، قیمت حمل قیر نیز متفاوت خواهد بود.

وجود تورم در بازار و نرخ‌ روزانه ارز نیز در قیمت حمل قیردر تهران و قیمت ایزوگام نیز موثر است.